Tuesday, December 14, 2010

Sampai masanya untuk kita berubah & bertindak



Kita Kena berubah, dari orang Biasa- Biasa ke LUAR BIASA…

Tapi macam mana nak buat tu?Sekarang macam-macam cara dan peluang ada, Cuma Nak dan TAK NAK je. Tapi saya heranlah sifat manusia ni Cuma nak disuap je, kadang-kadang dah suap pun tue pun tak nak TELAN…Heran-heran….Tapi alhamdulilah saya terkecuali daripada orang yang sebegitu dan ambik peluang yang ada,. Petikan hadis

"Carilah duniamu seolah-olah engkau akan hidup selama-lamanya dan carilah akhiratmu seolah-olah engkau akan mati besok pagi"

Semua orang nak kaya bettul tak? Saya pun nak kaya sapa tak nak kayakan?, tapi ramai yang ambil cara yang mudah utuk kaya, tapi kalau kaya tak BERKAT buat ape kan ? Kat dunia ni macam-macam cara nak jadi kaya, tapi saya memiilih untuk menceburi bidang MLM, alhamdulilah buat je bisnes pasti dapat apa yang kita nak.

Dato' Dr Azman Ching
Jutawan MLM

Jutawan MLM terkemuka, Dato' Dr Azman Ching mendedahkan kisah perit jerihnya, bagaimana daripada zero, menjadi seorang hero.

Tetapi kalau nak Berjaya dalam apa yang kita ceburi mestilah dilandas yang betul dan berguru dengan orang yang Berjaya. Janganlah pakai hentam keromo jekan….

Petikan kata-kata mutiara

"Seseorang yang ingin cemerlang dalam apa jua bidang pun mesti ada guru dan mesti berguru. Dan ini yang orang kadang-kadang terlepas pandang"
- Dato’ Dr Fadzilah Kamsah

Sekiranya anda ingin menjadi seorang doktor pakar, anda perlu belajar di Medical School. Sekiranya anda ingin belajar perniagaan, anda perlu belajar di Business School.

Tetapi, sekiranya anda ingin menjadi jutawan, anda memerlukan mentor-mentor Jutawan!

Kita selalu menggunakan D.U.I.T tapi kita tahu tak apa maksud tersirat duit tu, macam contoh seorang kawan saya ni, “ Dayah ko tahu x akukan tiap waktu pas solat je aku berdoa, Ya Allah bagilah aku RM 50,000 ...tiap kali pas solat aku doa, tapi xdapat pun, saya pun tanyalah “ ko ada usaha x? xde pun. So…klu dah xde usaha tap ink mcm mana tukan? Heran…heran…. Pelik bin ajaib…

D.U.I.T

D =adalah Doa

U= adalah usaha

I= adalah Iltizam (Istiqamah)

T =adalah Tawakal

Dalam apayang kita ceburi mestilah berani, sabar dan tabah, berani tanggung risiko, klu nak Berjaya mestilah dari susah dulu baru boleh senang kan, pepatah melayu pun dah cakap “ bersusah-susah dahulu , bersenang-senang kemudia…”

Petikan kata-kata mutiara

"Sekarang, jika kita tidak ambil risiko dan berani, kita tidak boleh jadi kaya. Tidak boleh menjadi jutawan kerana peluang adalah lebih banyak daripada dulu"
- Billi Lim

Selalu kita akan Tanya Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Mestilah ada sebab –sebab yang tertentukan, yang miskin orang biasa xheran, orang akan heran Kenapa orang tu kaya ye, mcm mana nk jadi kaya ek? So saya ada cara macam mana nak buat jadi kaya hihihi

.

.

.

.

.

Sayai ingin memperkenalkan kepada anda SISTEM KEUSAHAWANAN HAI-O MARKETING SDN. BHD yang menawarkan satu pakej mudah perniagaan bagi menjana pendapatan sampingan yang LUMAYAN dengan MUDAH!!

Sekarang ramai USAHAWAN HAI-O meraih pendapatan RM5000 ke atas sebulan. Anda bila lagi?? Kami juga mempunyai bukti dari mereka-mereka yang telah menjadi JUTAWAN melalui perniagaan ini. Dalam kehidupan ini, kita sentiasa inginkan yang lebih baik. Kita kuat belajar, kuat bekerja tapi kenapa kita masih menjalani kehidupan yang sukar?

Mengapa memilih Hai O Marketing
1. Syarikat yang kukuh
Syarikat yang tersenarai dalam BSKL sejak 1996. Tersenarai dalam Papan Utama, Kaunter Khidmat Dagang 2007

2. Pengiktirafan Forbes Asia’s
Forbes Asia’s telah menyenaraikan syarikat dibawah “Best Under A$ Billion” pada 28hb Nov 2007.

3. Produk yang berkualiti
Lebih 2000 produk yang diakui dan mendapat anugerah SUPERBRAND, ISO, NSF, SIRIM dll.

4. Pelanggan / Rakan Kongsi
Minima 4 orang sahaja seumur hidup

5. Modal
modal serendah RM 30 sahaja, hanya sekali seumur hidup dan dana akan
di uruskan melalui 8 panel bank dan 2 koperasi.

6. Bimbingan
Bersama kumpulan yang hebat dan mantap

7. Pendapatan / Keuntungan berterusan
Seawal bulan pertama tanpa memerlukan rakan kongsi atau ‘downline’ anda pasti mendapat ganjaran yang lumayan. Hanya Hai O Marketing yang memberi Bonus sebanyak 67% kepada pengedarnya malah menyediakan Tabung Pencen.

Agihan bonus dalam Hai O Marketing:

  1. BONUS PRESTASI (mengikut pangkat) 41%
  2. BONUS SMD (pengembangan Sales Manager) 15%
  3. BONUS TABUNG KERETA 03%
  4. BONUS WAWASAN (Pengedar cemerlang) 05%
  5. BONUS PEMISAHAN CDM (pencen) 03%

Jumlah keseluruhan BONUS 67%

Bandingkan dengan MLM yang lain atau business yang lain...ANDA yang mementukannya!


Jadi, di sini ingin membantu anda menjana pendapatan sampingan yang lumayan. Di HAI-O, tiada sebarang unsur paksaan, beri anda peluang, anda sendiri yang menentukan kehidupan bagaimana yang anda mahu. Percayalah, dalam dunia ini, WANG bukan segala-galanya TETAPI segala-galanya memerlukan WANG!

Dunia ini jambatan, menuju akhirat yang kekal selamanya..bekalkanlah dirimu dengan amalan yang penuh di dada, agar pertemuan kita dengan Maha Pencipta menjadi pintu melangkah ke taman syurga..

"Apa yang paling penting adalah setelah kita miliki segala-galanya, maka satu lagi yang kita beri adalah kepada masyarakat"
-Dato' Dr Azman Ching



So, kini tibalah masanya untuk kita berubah dari biasa kepda yang luar biasa, kadang-kadang kita xboleh fikirkan hanya untuk diri kita sendiri je,kita kena ingat kita ada keluarga yang memerlukan kita, anda mesti ada ANAK , suami , ISTERI, mak ayah dan orang-orang yang tersayangkan, Oleh itu bertindaklah dari sekarang, sampai bila kita nak tengok orang lain je Berjaya kita bila lagi, Jangan hanya kita melihat kesenangang orang lain bahkan merasailah kenikmatan kesenang untuk diri sendiri.

Apa yang kita capai tahun depan, atau lima tahun akan datang, atau sepuluh tahun akan datang adalah berdasarkan pilihan dan keputusan yang kita lakukan hari ini"

http://premiumbeautifulkoset.blogspot.com

No comments: