Monday, June 24, 2013

Areesha At School Taska Lavendar Bandar Penawar

Alhamdulilah ...kini My Princess Sharifah Nisreena Areesha Syed Mohd Nazmi 3 Years...and now she is already in school ..Permulaan Areesha sekolah ada cerita sedih disebalik kejadian itu ...cewahhhh..tapi xpe mama hiden kan kisah itu untuk kebaikan kakak tau... So Mula-mula jejak kaki ke taska dia xnk ,xsuka nangis..mcm2lah sebab biasa dia ke umah pgasuh dlm keadaan masih tido lenakan so now dia kena bangun pagi kena buat aktiviti at school..But saya pilih taska ini kerana taska ni ada kelulusan dr JKM, taska yang tidak hanya menjaga but dalam masa yang sama dia belajar..walaupun agak mahal sikit tapi xpe papa yang bayar heheh xdelah tapi berpuas hati and banyak perubahan yang Areesha perolehi..so Areesha enjoy at school and mama pun senang hati..dia ramai kawan, dapat teacher Liza yang baik n penyayang, banyak aktiviti areesha kat School..so This Pic at School
Apalah yang dorang buat ni ye..areesha baju pink CAP tu...yang BajuCAP merah tu kawan baik dia iman, tiap kali balik School iman lah disebutnya..
Apalah yang dibelajar tu, But oklah dr duk umah pengasuh main + tgok Tv aje kan..
Duk Depan sekali tu Areesha...pic Yoo
Aktiviti Mereka Bentuk dengan menggunakan Tanah Liat ( clay ) 
Anak-anak Manja Teacher Liza...
Aktiviti LAwatan Sambil Belajar ke Zoo Johor..mama 7 tahun duk kat Johor tak pernah sampai..Tapi Areesha dah sampai ye..

Tapi Baru Areesha ingin mengenali dunia persekolahan kita dah berpindah..sayang maafkan mama ye..buat keputusan yang diluar kemampuan mama..kini kami sudah berpindah ke pahang dan Areesha dirumah pemgasuh kembali..But Insyallah tahun depan Areesha akan ke sekolah semula dan mama berjanji akan menghantar Areesha ke School yang terbaik disini..
To Teacher Liza..Thanks kerana menjaga serta mendidik anak saya, masih tidak puas Areesha belajar disana tapi hakikatnya keputusan telah dibuat demi masa depan kami, didiklah anak2 mu seiklas yang boleh kerana setiap keiklasan yang kamu buat akan dibayar oleh Allah SWT...
 
Just to share with parents :
1. Pendidikan awal kanak-kanak bermula dari rumah But jika kita kurang kemampuan dari segi masa, batter hantarlah anak2 ke sekolah becoz sy akui yang sy leka bekerja serta mendidik anak bangsa di Kolej Komuniti , bila pulang dari kerja kita sudah penat dan byk keja rumah yang kita perlua selesaikan becoz kita ibu/mama serba boleh, memasak,mengemas,melayan suami,membasuh dsb... so kadang2 anak yan sedang ingin belajar kita terlupa nak memdidik dia..kesian anak kan so, saya dgn menghantar ank ke taska yang ada pakek belajar lebih baik dorg disana berbanding berada di rumah pengasuh..( sedih bila ingatkan kisah di umah pengasuh )..
2. Utamakanlah pendidikan anak2 dari kecil lagi ..untuk anak kedua saya dah ajar baby dalam pantang lagi belajar dengan menggunakan flash card..walaupun baby masih kecil dan xtahu apa2 dia dan tengok gambar2 serta colour2 pd car tu kan..so disitu dia dah mula mengenal n belajar.
3. Sediakan kemudahan anak2untuk dorg belajar dirumah dengan bimbingan ibu bapa, ajar dorg mengaji,membaca serta menulis...Areesha masa dia kecil pandai je pegang pen/pensel/colour warna, dia suka menconteng, termasuklah dingding rumah hehehe..

sebenarnya banyak lagi yang nak dikongsi dengan semua but saya ada tugas khas yang perlu di selesaikan aitu pump susu... so kte akan berjuma di next entry at Taska Lavender areesha...

 



No comments: